dimarts, 5 de juliol del 2011

Don Limpio

No he passat massa temps a la virtualitat aquests últims dies, enfeinat intentant trobar respostes a les quantitats desmesurades que s’han aplicat a la neteja de la plaça més famosa dels últims mesos.

Si la segona neteja de Plaça Catalunya, perquè la primera ja la va fer Felip Puig, ha costat dos cents quaranta mil euros, comptant que varen arribar primer els números que les brigades de neteja, em pregunto jo si tot no és una maniobra per avisar-nos que no ho fem gaires vegades o ens hauran de apujar els imposts per pagar les nostres manifestacions. Tot plegat sense posar preu encara a les estàtues.

Com que tot el que toca o factura el govern té preus desorbitats, o a veure si algú m’ensenya el pressupost descompost de la factura, jo des de aquí aprofitant la gratuïtat del espai, ja m’ofereixo per netejar la plaça la propera vegada que se’ls embruti o una d’iguals proporcions.

Jo des de la privadesa submergida, puc fer un pressupost molt més ajustat i amb les mateixes garanties de salubritat que qualsevol altre, amb escombres de bruc homologades i fent servir totes les mesures de seguretat establertes per aquesta tasca (guants).

El pressupost final per cada plaça de vint-i-dos mil cinc cents m2 serà de dos cents trenta nou mil euros. En el pagament es podria parlar, en el cas que el govern volgués estalviar-se un calerons, fent-ho d’aquella manera, amb B, sense sal, amb avió, de color fosc......o com li vulgueu dir, per tal d’estalviar aquell divuit per cent.

12 comentaris:

El porquet ha dit...

I et raparàs el cap com el Don Limpio?

Ja m'imagino el pressupost exclamat als 4 vents per a la neteja de la plaça fet en un tovalló de paper (com el Messi).

Evidentment que ha tingut un cost i, perquè no, no està malament que aquests es facin públics (amb desglossats, això sí). Però llavors podem començar a demanar pressupostos (desglossats) per les mil-i-una activitats que ocupen l'espai públic (incloses les rues del Barça col·lapsant mig Barcelona)

zel ha dit...

Ja m'agradaria que diguessin el que va costar la visita del Papa, o qualsevol de les post gresques dels èxits del Barça, no trobes?

Catalina Cerdó ha dit...

És que amb la neteja de la Plaça hi ha inclosa la neteja de les butxaques dels ciutadans...

Sergi ha dit...

Sempre m'ha resultat incomprensible que tot el que fa el govern sigui tan rematadament i desmesuradament car. No saben negociar els preus dels serveis que contracten? No consulten diferents cases a veure qui els fa millor preu, com fem tots? Que no sigui per això que hi ha dèficit?

Aaaaaaah, que pensar així és molt ingenu? Ah, que tenen serveis que els paguen a preu d'or perquè són corruptes i cobren comissions? Aaaahh, potser serà que de tota la pasta que es gasten de la nostra butxaca els governants se'n queden una bona part pel fet de contractar les empreses amigues? Ostres, però no pot ser, oi? El nostre govern electe no les faria mai aquestes coses! De pensar-ho ja em sento un traidor a la pàtria.

Algú està veient com se m'infla la vena del front?

magazine.cat ha dit...

Com sempre és una VERGONYA!!!

La Senyoreta Reykjavík ha dit...

quina gentola, tu...quina gentola!! ací, allà i en la xina caputxina

Pakiba ha dit...

I si ho fesin en el Silibant que neteja tot no estalviariam ??. En lo facil que es agafar la fregona.

montse ha dit...

Que volen que els aplaudim i els li donem les gràcies....pueee va ser que no.

rits ha dit...

un dels grans negocis que hi ha actualment és fer una empresa de neteja. I no és conya. És un servei que sempre hi ha, on sigui i s'ha de contractar.
A la darrera licitació que vaig fer del servei, es van presentar 9 empreses, i el nostre servei no és dels suculents. Imagina't les que es poden presentar per a serveis com el de la ciutat.

Amb el que expliques, a més, em pregunto, com pot ser que la ciutat estigui tan bruta? fa temps que veig que s'està deixant. I em fa molta pena.

Joana ha dit...

Amn tant d'enrenou passarà com a les cases...tot el dia netejant i mai es veu net...però a casa no gastem tant :)
Apa bon estiu Garbi

Joana ha dit...

No ho enteneu, compren productes d'empreses catalanes, que etiqueten en català i això surt més car, res de comprar als xinos!

Eduard ha dit...

Jo vaig estaria a la plaça al dia següent que la desallotgessin. En serio em sembla una pel·lícula tan gran la que estan montnat. Per començar, si hom es estèticament, advocaria per l'enderrocament d'aqueixa plaça grisa, però quan jo la vaig veure, tret de les pintates (molt poques per cert) i les zones de plantes tot era al seu lloc.