dilluns, 7 de juny del 2010

I ara què?

Això és el que em pregunto ara, després d’haver escrit una petita novel·la en la que m’he divertit escrivent i que ara un cop finalitzada està a mans d’una desinteressada correctora, que agraeixo la seva feina per endavant.

Estic prou content amb el resultat, tot i no ser un best seller, però al ser la primera i considerant que estic molt lluny del meu àmbit, em dóna per estar content.

El problema que es presenta, quant fas qualsevol cosa d’aquesta es fer-la arribar al màxim de gent possible , per tenir-ne opinions diferents que permetin avaluar el resultat des d’altres punts de vista.

Hi ha moltes editorials per Internet, sota cost zero que ho publiquen i tothom pot descarregar-s’ho o comprar-ho amb paper, però dubto molt de la seva difusió. Si ho fas amb una editorial amb cara i ulls et pot costar els ulls de la cara, a part de que no sé encara com va el tema dels dipòsits legals, isbn i tota la pesca.

Que faríeu vosaltres donat el cas? comptant que jo no aspiro a guanyar-hi res, no ho faig per negoci de moment, tot i que no és pot dir mai, d’aquesta aigua no en beuré, de moment el que vull, és que arribi a la gent, a vosaltres, que de tant llegir-vos se’m han anat enganxant els dits al teclat. Sou culpables.

21 comentaris:

GURMET ha dit...

Jo tinc molt morro però potser si l edites i la deixes a bon preu donada la crisis al blocaires que et seguim ja tindras un bon numero de seguidorsd, i si et fa il.lusio ebdavant.

Sergi ha dit...

Ens poses en un compromís. Seria maco veure el teu llibre editat per una editorial amb cara i ulls que dius tu, la difusió te la fan ells i si és prou bona tindrà publicitat i s'asseguraran que estigui a la vista a les llibreries. Però és clar, tot té el seu preu. No et puc ajudar amb el tema de la propietat i aquestes coses, que no en sé res.

Per altra banda, si només t'interessa tenir l'exemplar publicat, rotllo complir aquelles tres premisses de tenir un fill, plantar un arbre i escriure un llibre, doncs endavant per internet. Tindràs la teva còpia en paper, i pots fer-ne tota la difusió que puguis perquè la gent et llegeixi. El salt després al gran públic se'm presenta complicat, però tot depèn de com en sigui de bona.

Mercè ha dit...

Per què no proves d'enviar-la a algun premi on hi haja una editorial darrere? A la pàgina del gencat hi apareix una bona llista: l'adreça és http://cultura.gencat.cat/prelit/
Si no resulta ja et penses allò de publicar per lliure.
Una abraçada i molta sort!

Anònim ha dit...

Espero llegir-ho...

lisebe ha dit...

Mira Joan et dono una idea si t'agrada:

Hi han unes Editorials per internet que primer posa la la novel.la a concurs i si te bona aceptació t'he l'editan i la fan promocionar.

També per internet pots fer servei de moltes que a més de poder baixar-la en pdf les pots comprar i tens un minim de garantía i asesorament.

De totes maneres sigui com sigui tens un tou de seguidors que la comprarem, (encara que sigui la teva primera criatura)

Sort i endavant.

Petonets maco

_MeiA_ ha dit...

Carai! enhorabona! A veure si et fas famós i ja no has de patir mai més per la crisi!
Jo també espero llegir-el, i sobretot, que me'l firmis!
;)

Salvador Macip ha dit...

Estic amb la Mercè: prova un concurs, no hi perds res. No vagis als grans, és clar. N'hi ha molts de petits que poden servir.

Carme Rosanas ha dit...

No sé gaire què dir-te. Jo he fet editar ja un munt de llibres per les editores d'internet que només pagues els exemplars que compres. No tinc difusió, clar, però... jo no tinc ganes d'anar a buscar i provar editorials amb cara i ulls. Però potser si tu en tens... podries provar-ho.

Anònim ha dit...

Acepte la meua part de culpa i dic que la vuic lleguir, sigui con sigui. ;) Un bes

Anònim ha dit...

Acepte la meua part de culpa i dic que la vuic lleguir, sigui con sigui. ;) Un bes

llum ha dit...

Penso que un pas previ abans de publicar-la és ensenyar-la als més propers i veure quina opinió en tenen. A partir d'aquí hi ha moltes maneres, però l'autoedició és ara per ara la més recomanable. Hi ha molts llocs que per un preu mòdic pots anar encarregat exemplars i a mesura que els venguis anar-ne encarregant més. Jo els aniria portant en ma a llibreries amb cert renom. És una difusió casolana i petita, però si el llibre funciona pot ser un trampolí. Sé del cas d'un noi que ho va fer així i finalment li ha publicat una editorial gran. Fins i tot ha deixat la feina que feia i ja li han encarregat un segón llibre. Jo estaria encantada de llegir-lo i donar-te la meva humil opinió, sense sabó, dient la veritat-veritat. Una crítica visceral i sense embuts ;D.
Una altra manera és, com apuntava algú més , presentar-la a concursos on el premi és l'edició del llibre.

Jordi ha dit...

Si vols una opinió de fora el teu cercle, compte amb mi. Me'l passes i me'l llegeixo. Prometo valorar-la deixant de banda el meu sentiment blaugrana. És a dir, no fer-te preguntes del tipus: el personatge principal es vendria Messi?

Ja fa temps que vaig jo també darrera d'escriure un llibre. Però noi, m'hi poso i sempre em quedo trabat!

Ah!! Moltes felicitats, se m'oblidava!

Rita ha dit...

En primer lloc moltes felicitats! Això sí que és ser valent si no t'hi havies dedicat mai... :-)

Pel que fa a la publicació i tot això, la veritat és que és un món que desconec totalment. De tota manera, tinc una amiga que tot el que li han publicat ha estat perquè s'ha presentat a premis literaris petits. Podries provar-ho...

Sort i bé, ja ens mantindràs informats.

Thera ha dit...

Jo també, primer de tot felicitar-te!!! L'important és que l'has escrit i això està molt bé!! També comentes que l'has corregit, pertant ja tens un camí recorregut. Jo ara també em plantejaria presentar-la a algún concurs de narrativa, sempre ´´es un bon començament. I moltíssima sort!!

bé, i ja ens pots tenir informats i alerta !)

captaire ha dit...

Primer de tot, i abans de fer-la circular gaire, t'aconsello que ho registris. Ho dic perquè conec casos que s'han endut una desagradable sorpresa.
El més fàcil és anar al Registre de la Propietat Intel·lectual. No recordo l'adreça exacta, però és al carrer Muntaner tocant a Diagonal. Els portes una copia de la novel·la, una fotocòpia del DNI i per uns 5€ ho tens registrat.

A partir d'aquí busca editorials petites o premis.

Joana ha dit...

Com molt bé diu el captaire, registra la novela, Ja sabem com va això.
Després pots provar algún concurs, premi etc...
Sempre ets a temps de repartir la mateixa entre nosaltres.

Agnès Setrill. ha dit...

Justament estic de baixa, això vol dir que tinc temps per llegir...

Conec un senyor que la seva il.lusió de publicar un llibre, li ha costat uns 1200 eurets, (no se quants exemplars va demanar) però diu i te l'esperança de vendre'n suficients com per fer les paus. Però he observat que li costa bastant vendrel's, això sí.

sànset i utnoa ha dit...

Pots provar amb això del concurs. Mira-ho als arxius comarcals de la teva zona -o al Consell directament- que de vegades organitzen coses d'aquestes o paguen alguna petita editorial.

Espero poder llegir el teu primogènit, i ben aviat!

P.S. Jo vaig començar a escriure una novel·la. Tenia clar el final, així que vaig escriure l'últim capítol. Ara només me'n falten els 25 que van al davant...

*Sànset*

Anna ha dit...

El somni de molts de nosaltres... Poder escriure una novel.la i que te la publiquin. I posats a somiar, que es vengui bé i que un pugui viure d'escriure.

GEMMA ha dit...

Ostres, quina pila de comentaris més interessants que tens per aquí. Jo, no sóc del ram, i no sé com va el tema, però sé que és important abans de res enregistrar-lo com a propietat intel.lectual.

T'animo a que el publiquis, i m'encantaria llegir-lo, felicitats pel treball ja fet.

BLA, BLA, BLA I PUJA EL PA ha dit...

Una vegada vaig comprar un llibre a un senyor que se'ls autopublicava, els carregava en una motxila i els anava venen de poble en poble durant la temporada d'estiu. El llibre era molt dolent però me'l vaig llegir de pe a pa. És admirable.