dimarts, 2 de març del 2010

Contradicció

No sé jo fins a quin punt la persona o les persones que ja fa temps varen redactar el nou codi tècnic de la construcció, tocaven de peus al terra o bé s’havien fumat alguna cosa, doncs ens trobem ara, que el govern central dóna ajudes als habitatges vells per canviar les obertures per que siguin el màxim d’aïllades per fomentar l’estalvi d’energia, però el més curiós del cas, es que el nou codi tècnic ( de ja fa dos anys) ens diu literalment que hem de fer unes reixetes d’entrada d’aire a la vivenda per fer una renovació continuada del aire del interior del habitatge, així com posar extraccions forçades en banys, encara que tinguin finestra pròpia i a les cuines apart de l’extracció forçada de fums, n’ha de tenir un altre de renovació d’aire. A partir d’aquí podem dir que tenim una subvenció per canviar les nostres obertures que ja no son estanques, per unes de noves totalment hermètiques a les que hi hem de fer uns forats per la ventilació constant, per complir amb la normativa vigent. Si algú últimament o en els propers tems compra un pis nou (cosa difícil, tal com està el pati) i veu com la seva vivenda està foradada com un formatge i passa un fred de mil dimonis, que no es preocupi, es per complir el codi tècnic, però que no hi ha cap problema, un cop passada la pertinent inspecció.....ja és poden tapar, o és el que tothom fa.

El que no sé es quant va costar redactar aquest codi tècnic i els seus informes corresponents.

15 comentaris:

Anònim ha dit...

Com es nota que "domines" aquest camp...
Bon dia, Garbí!

sànset i utnoa ha dit...

Sembla contradictori, almenys m’ho sembla a mi. De fet, no entenc perquè el codi tècnic de la construcció no va en consonància amb les normatives, i viceversa.
Potser això fa ferum d’una despesa més pel qui compra l’habitatge i un guany més per alguna empresa relacionada amb l’equipament d’aquest.
Potser sóc un malpensat...

*Sànset*

Jordi ha dit...

Precisament ahir estàvem mirant a casa el tema dels ajuts. No els demaneu, que ja no en queden!

Sí, tot plegat és un xic confús. Però bé, tampoc ens ha d'estranyar, no? Totes les lleis ho són!

Clidice ha dit...

Sembla que, com tot, es legisla a cop de crònica negra. Si bé és important l'estalvi d'energia, derivat dels accidents amb els gasos i per curar-se en salut en cas de desastre, les autoritats legislen per estalviar-se contenciosos. O per estalviar-los a les grans companyies que els subvencionen. Sinó de què?

Per cert, no sé si has llegit mai el llibre "L'arquitectura catalana" d'Alexandre Cirici Pellicer, publicat el 1955. És una petita joia on es parla, també, de com s'havia resolt secularment els problemes de temperatura en la nostra arquitectura tradicional. Si més no és interessant veure que no sempre hem fet pisos de papier maché :)

llum ha dit...

No conec el tema , però vaig voler demanar els ajuts i un industrial em va dir, literalment, que si volia tancaments de los malos o de los buenos. Vaig preguntar perplexa que volia dir això i em va dir que si volia fer servir els ajuts de la Generalitat em donava per a uns tancaments que no "tancaven molt bé" i que si els volia bons, hauria d'acabar pagant una pasta. No ho entenc francament . I això que dius tu és una mostra més de les contínues contradiccions d'aquest "putu", (sí, he dit "putu") govern.

Anònim ha dit...

Ja sé que teòricament no és per riure.... però que coi, m'he petat el cul llegint el teu post!!
Molt bo, noi!
Pel demès... que vols que et digui... mas de lo mismo!
Una abraçada!

Anònim ha dit...

Sembla més una excusa per a intentar no fer caure d'una vegada el sector de la cosntrucció i mantenir-lo artificialment.

joanfer ha dit...

He estat bastants anys treballant al sector immobiliari i n'he vist de tots colors. He arribat a veure des de no-construïr una habitació, per després de la inspecció fer-la, fins a tapiar la sortida a un pati que no et correspon, per després ensorrar-la i agenciar-te'l!

kweilan ha dit...

Difícil d'entendre.

rits ha dit...

i ara què hem de fer? riure o plorar? la veritat és que aquestes contradiccions em deixen sense paraules. I mira que estic intentant convèncer els pares perquè es mirin la subvenció de les finestres....

Sergi ha dit...

Jo no tapo res! Recordo que quan vaig anar a viure a Barcelona vaig tenir un munt de problemes perquè el pis no tenia les extraccions pertinents i me les van haver de fer perquè si no no em donaven serveis. Ja me'n guardaré prou de tapar res, no fos cas!

Joana ha dit...

Ja saps... feta la llei feta la trampa!
Som així..

Anònim ha dit...

Ja fa temps que em vaig posar les mans al cap davant d'aquesta contradicció. Però és el que tu dius, un cop passada la inspecció toca tapar forats. Incongruències!

Thera ha dit...

A mi també m'has fet riure amb aquest post, i és que és veritat el que dius que és contradicció. I el millor és això, tots a tapar forats!!! A casa també, que consti!! (els tapem de manera provisional, però a l'hivern que no entri el fred ;D ). Salut!

Carme Rosanas ha dit...

Ja veig que som molt s que ens posem les mans al cap per aquestes coses. Si comences així, tens tema per toa la vida, post a post. D'incongruències d'aquestes, amb el codi tècnic... a milers.