dimarts, 11 de desembre del 2012

Jo ho he vist així

Els temps han canviat molt des del primer pessebre que es va construir a les llars catalanes. Podem seguir amb les tradicions o podem ajustar-lo a les noves èpoques per tal d’adequar-lo a la realitat. Jo aquest any l’he vist així.
Primer de tot podem veure com els reis, se’ls ha il·luminat el camí com si d’una pista d’aterratge es tractés, aquest any estan més despistats que mai, doncs no saben si són d’orient o d’Andalusia segons han escrit les altes esferes Vaticanes. Per si no en tenien prou al entrar a Catalunya han trobat un peatge.

En un altre lloc del pessebre hi ha una lluita aferrissada dels altres portadors de regals oficials d’aquestes dates. Per sort el Tió ha tombat i neutralitzat al gras de barba blanca.


També hi podem observar una colla de pastors que es manifesten contra alguna de les moltes retallades anuals, no només econòmiques. És evident que hi han coses que els preocupen més que està en un pessebre.

El naixement ens diuen que res de bous i mules, que en realitat no hi eren. Jo n’hi he posat quatre.
Degut a la crisi actual, hem buscat sponsor, així que l’estrella típica ara llueix com a estrella damm, la cervesa preferida del pessebre. Amb això he aconseguit que el primer cobrellit d’aquest infant sigui una senyera. Espero que per el ministre Wert no sigui “adoctrinamiento contra el nacionalismo”

Com català que sóc i per seguir bé la tradició, he volgut posar el nostre caganer més fidel, sobre una catifa que de ben segur ajudarà a fer millor la seva feina.


Tot plegat ha quedat així, senzill però amb el to de protesta que tenia ganes de donar-li. Amb tot el respecte i sense faltar a ningú.


18 comentaris:

Carme Rosanas ha dit...

És boníssim el teu pessebre, Joan!
M'ho he passat pipa descobrint imatge rere imatge...

T'has quedat ben desfogat amb les protestes diverses, eh? :)

kalamar ha dit...

magnífic! un veritable artista de instal·lacions del seu temps.

Galderich ha dit...

Joan, fantàstic!

Amb el teu permís el reproduiria íntegre per a aquest dissabte al bloc especialitzat en pessebres d'El Bou i la Mula.
http://elbouilamula.blogspot.com.es/

Sergi ha dit...

Ets un cas com un cabàs. Això de no faltar a ningú... bé, segur que alguns s'ho podrien prendre malament. A mi m'ha fet gràcia sobretot el comentari de 'estrella Damm, la cervesa preferida del pessebre'. Quines sortides...

Ssshhh ha dit...

Hahahaha Maco aquest pessebre!!! Original si més no... Quan trobi un raconet et demano idees.
Nanit Joan!

Anònim ha dit...

Genial el teu pessebre alternatiu i reivindicatiu. Vaig a compartir-ho a veure si trobes altre esponsor, tot i que està està molt ben trobat. M'agrada!

El porquet ha dit...

Molt i molt fan d'aquest pessebre! Simplement genial! El detall de l'Estrella i el tió tombant l'intrús del Pare Noel no tenen preu!

Sílvia ha dit...

Genial, genial... no puc parar de riure!! Has reviscolat l'esperit nadalenc, Joan ;) Jo hi hauria posat el burro català a l'estable amb Josep i Maria, segur que el papa no el vol per això.

sa lluna ha dit...

I a mi, que no sóc d´aquestes coses perquè no m´agraden aquestes festes, m´has fet ganes de posar-ne un.
Genial!!

Bon dia!

Anònim ha dit...

Osti quin pessebre!
Has revolucionat la Fira de Santa Llúcia!
I per a quan una interpretació del congrés dels diputats?

Sícoris ha dit...

M'has fet riure. Molt original!

Glo.Bos.blog ha dit...

Et felicito. Has fet un pessebre que no hauria de faltar a la llar de ningú d'aquest país.
I a demés m'has fet riure amb ganes.
Gràcies, em feia falta!

Dafne ha dit...

M'encanta el teu pessebre, i si algú s'ho pren malament, és que és un il·lús i no sap que els temps estan canviant!!!!
Genial :)

Pakiba ha dit...

Ets un veritable arquitecte,ta quedat que ni pintat, i jo en quedo amb el caganer que el posaré al meu pessebre.
Genial i sempre original.

Yáiza ha dit...

Hahahahaa!! M'ha encantat!! Clap-clap-clap! Si a casa meva encara tinguéssim sentit de l'humor i esperit nadalenc els diria de muntar-ne un d'igual! Genial! =P

Marta ha dit...

Joan, m'has fet riure de bon matí amb el teu pessebre!!! és bonissim, agafo la idea del caganer!!!!

Galderich ha dit...

Joan,
Et passo l'enllaç:
http://elbouilamula.blogspot.com.es/2012/12/jo-ho-he-vist-aixi.html

rits ha dit...

Boníssim!!!!
Només canviaria una coseta. Buscaria una altra estrella. La Damm, tot i ser molt nostra, tributa ben lluny! i això, ara mateix se'n diu frau. No sé si es mereix ser l'estrella que ens guiï.