diumenge, 16 de desembre del 2012

Tocar el botonet

He estat dos dies treballant molt a prop d'un porter automàtic que dóna accés a un grup petit d'habitatges  només seixanta tres.
He fet un petit treball de recerca estadístic del que diu la gent davant d’un porter automàtic. Analitzant la pregunta que surt acústicament de l’altaveu, veig que guanya per golejada el; si?. També podem trobar preguntes com: “quien es”?, hola o el que em va xocar més amb veu femenina que deia:” sube cariño” a la que jo vaig pensar “haberlas haylas”.
El que més  fa pensar és que la resposta més donada per el personal no deixa pistes, doncs responen amb un contundent: sóc jo. Podem escoltar també altres paraules i en diferents llengües que diuen, jo, obre, mama, papa, hola....... El que si sé, és que al instant escoltem el soroll del pany electrònic i una persona empenyent la porta.
L’estudi s’havia de fer bé, calia arribar fins el fons per saber si estava davant d’un cas de telepatia múltiple o bé són males costums. Així que escollint un timbre a l’atzar vaig fer pressió sobre el botonet. No va fallar, la pregunta va ser: si? I jo vaig contestar amb contundència: sóc jo, acte seguit la porta s’obrí. Tornem a provar: si? I jo contesto: hola, soroll i porta oberta.....ostres funciona. Si dius que vens a fer qualsevol cosa no t’obre ningú, si dius sóc jo tens entrada VIP. Per fer una última  comprovació vaig prémer el botonet que mes mal estat, estava molt usat, però varen contestar al moment....”hola soy Vanesa i por quarenta te hago todo”.....jo vaig contestar: sóc jo.....acte seguit el soroll típic del pany elèctric.
Quan toqueu el botonet...doneu pistes, sigueu originals i si penseu amb mi al fer-ho....demano perdó.....Bona setmana i a tocar el botonet amb identitat clara.

17 comentaris:

Carme Rosanas ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Carme Rosanas ha dit...

Aquest "sóc jo" sempre m'ha fet gràcia. Crec que tots l'hem dit alguna vegada. T també sentit un munt de cops. :)

Que poc originals que som!

Sílvia ha dit...

Ah, eres tu el que em tocava el botonet i llavors no pujava?? Cagumdena... :D

Yáiza ha dit...

El que és curiós és que tothom tingui un "sóc jo" a qui estar esperant a qualsevol hora del dia, no?? Perquè clar, jo obro quan em diuen "sóc jo" quan espero algú!! Sinó, no obro! Hehehe! En tot cas, tot això s'acaba per culpa dels videoporters... llàstima!
Mentrestant... tocarem el botonet!

Dafne ha dit...

hahhahaa, jo, dic jo!!!!
Però hi ha malfiats, que repeteixen, qui???? i llavors, què???

Glo.Bos.blog ha dit...

Aquests és el problema dels porters electrònics. Tothom obre a tots els "sóc jo" que truquen. No ho entenc...
o són molts a la casa i perden el compte o esperen moltes visites!

Sergi ha dit...

Això del 'sóc jo' és ben veritat, és la paraula clau universal. Amb això entres on vulguis, per un que et pregunti, 100 ja t'han obert, fins i tot diria que em reconec en aquest grup de gent confiada, quan no espero mai ningú!

El que m'ha encuriosit és el botó aquest tan fet servir, vas trobar el pis que anteriorment havia respost 'sube cariño', oi? I en aquest cas que t'oferien alguna cosa més que obrir-te la porta, tampoc no vas pujar?

Ssshhh ha dit...

Al meu piset tinc videoporter, així que s'ha perdut el misteri, i ara si que si no el reconec o ve per mi no l'obro, a casa els pares però, tots són "jos", la tieta, la veïna, l'amic del meu germà...

Anònim ha dit...

Molt bo, Garbí! Potser el "sube cariño" va lligat amb el "sóc jo", no sé pas... Jo vaig tenir un temps a sota un pis de "Margarites" d'aquestes que t'ho fan tot... tela el botonet de casa meva! Treia fum!
Genial estadística!

kira permanyer ha dit...

Saps que es un tema que jo sempre he pensat??????? jajajaj bonissim! i saps que al telefon de casa passa igual???' fins i tot quan algun et contesta: hola! si no el reconeixes ell/a s'empipa i tu et sents com si haguessis perdut el premi final...

El porquet ha dit...

Ostres... boníssim! M'has fet pensar que quan truco a casa mons pares dic senzillament "sóc jo" o "hola" i obren... Ara, no m'havia plantejat mai que la gent obrís automàticament davant aquestes respostes... Osti, jo crec que no ho faria, per què si no estic esperant ningú... què vol dir sóc jo? I qui ets tu???

Què fort!

jomateixa ha dit...

Tu sempre tocant-ho tot... hehe

Et dono tota la raó, tothom diu el típic "soc jo".
El meu marit quan contesta i són les nenes dient "soc jo" no les obre fins que diuen ben alt a qui pertany aquest "jo", per ensenyar-los que no han d'obrir a tots els "jos", però segur que ho farien igualment. Als pobles encara som més confiats que a les ciutats.

Pakiba ha dit...

Molt bon treball de recerca.

Jo soc del "Si".

Bon Nadal ,que el tió et cagui molts de torrons.

Elfreelang ha dit...

Una bona recerca sí , ull que els lladres també poden dir el mateix que sóc jo i apa ....

Anònim ha dit...

Falcons Tony Gonzalez Jersey

Volunteer time for projects that benefit others in your community, country, and worldOnce you have this awareness, you can apply the sixth principle, that all thoughts and behaviors are voluntaryYou are fulfilled and in joy, no matter what happens, no one gets to take your joy, you aren't giving it up! How many times have you heard someone say, You made me feel angry? I know we have all heard that, or another form of it Other considerations, such as freedom from imperfections, are quite secondary in determining the value of the stone

49ers Frank Gore Jersey

7You might agree that these are all pretty simple and that's what's so good about them If you are given an example for a specific tactic you'll be surprised at the ideas that will coming out at youThe last half of this verse tells you that this man will be allowed to take peace from the entire earth - not just from a few countries

Von Miller Women's Jersey

lolita lagarto ha dit...

per ara encara anem bé, el dia que diguem sóc tu .. més valdrà que pleguem!
ei, no sé.. però m'has sorprès, quan he llegit el títol al blocroll.. t'asseguro que no he encertat el botó!

Joana ha dit...

Jo soc més..... incisiva, demano més informació!.
Compte amb quin botonet toques...