dimarts, 25 d’octubre del 2011

Insensible?





Estic verdaderament desolat, abatut, em sento tant burro i amb una incapacitat tan gran de percebre el que han volgut transmetre, que no sé si podré mai més mirar un cartell publicitari amb dignitat i sense por.
Ja ho sé, és molt greu que m’hagin agut d’explicar amb pèls i senyals que aquest cartell de fires de Girona estava inspirat o era una rèplica de la catedral. Però almenys m’he quedat tranquil quan després d’explicar-m’ho he pogut veure la semblança, cosa que molts ni així ho han aconseguit i que em permet no ser l’últim de la fila (como un burro aparcado en la puerta de un baile) podent així anar amb el cap ben alt pel carrer.
Un cop vist i processat lentament pel meu cervell, la semblança és molt clara en dos punts bàsics: la catedral s’assembla molt a una rentadora, allà s’hi han rentat molts cervells i continua funcionant, això si sense tanta efectivitat, potser és que haurien de canviar “els polvos”. I sí, totes dues son molt velles.
I la gàbia? Quanta gent no va poder sortir quan el regnat era més poderós que mai, sempre sota la vigilància d’un ocell que en realitat feia la feina de falcó, durant segles.
Amb tot plegat, veig que potser si que tenen prou raó i el que realment estic equivocat soc jo.
De totes maneres....esteu tots convidats tots a les fires de St Narcís d’enguany, entrar o no a la rentadora, es sempre decisió de cadascú. 

Si que si assembla, si




29 comentaris:

Unknown ha dit...

gràcies per l'explicació! Jo tpc hi hagués caigut!! ;)

PD: i si q s'hi assembla un cop saps de què parlen! jajaja

Pep ha dit...

Estic amb tu, Garbí.
A mi em va passar exactament com tu.
Quan em van dir que era la Catedral, innocent de mi, buscava la Catedral dins la rentadora. Seguidament sense dir res a ningú, ho vaig tenir clar.
Ara, el que més m'ha agradat és el ocell de dalt, crec que és un corb.
I si provem d'endollar-la ? La rentadora vull dir.
Bones Fires a tothom.

Sergi ha dit...

Els publicistes de vegades es passen de llestos i de moderns... jo no ho hagués entès. Primerament no hauria pensat en la catedral de Girona, i això que la tinc força vista. I tampoc no hagués fet aquestes interpretacions, la veritat.

El porquet ha dit...

Els publicistes... i que em perdoni si en corre algun per aquí, però es passen de modernets, jo crec. En ma vida hagués sabut que això representava la catedral de Girona... bffffff.

I què passa amb la calç? Hi hem de tirar Calgonit o és la caspa dels feligresos i llavors hi hem de posar un anticaspa? #vengahombreia

Anònim ha dit...

Sort que ho has explicat! Jo tampoc no hi havia caigut... quanta metàfora en un cartell!

Helena Bonals ha dit...

A mi m'agrada, és molt original i ben trobat. I la rentadora ronyosa és el punt de connexió amb la realitat. En disseny ha de passar sempre alguna cosa, i ha de valdre la pena. Jo crec que ho val.

Eduard ha dit...

Home, Garbí 24, sincerament, és una comparació arriscada. M'imagino que qui l'ha feta li veurà relació, però així de bones a primeres costa força de veure. No crec que et puguis declarar insensible per això.

Carme Rosanas ha dit...

Ni en mil anys ho hagués endevinat... seré insensible jo també! :) hehehe... té la seva gràcia, però dubto molt que algú ho endevini sens e explicació.

I fixa't tu! I quan t'ho diuen veus que sí, que sí, que s'hi assembla. Li falta la porta, casa bastant significativa i també la rentada de cara... que la catedral porta la cara neta i la rentadora és ronyoseta...

LEBLANSKY ha dit...

El cartell és xulíssim i molt imaginatiu! Ara que jo crec que a tothom li passarà com a tu (igual aquesta és la gràcia que han volgut fer els publicistes)

Anna ha dit...

Doncs perque m'ho has dit tu que si no encara hi seria....

Pakiba ha dit...

Sort de la teva explicaciò , es horroròs
aquet cartell, els publicistas a vegades se pasan,pero el que la donat com bó també.

BONES FIRES AMIC.

Carme Sala ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Carme Sala ha dit...

No, insensible, no ho crec pas!

Jo, em declaro del mateix equip que en Leb; el trobo preciós, però és ben cert, que al món real no crec que gaire gent el sàpiga entendre; Jo inclosa, que no l'he pillat :-)

Una metàfora difícil, amb una estètica bonica...funcionaria molt millor, si enlloc d'anunciar una fira, fós la portada d'un disc, fet per un grupet de músics gironins.

Segur :-)

lisebe ha dit...

Doncs que vols la comparació no em sembla gens grata aquest cartell no sembla que sigui d'una Fira (en majúscules) a mí em sembla molt burda i desagradable ho sento no m'agrada't gens ni la comparació ni el cartell.

La Catedral arquitectonicament preciosa, cada troçet d'ella te la seva historia.. i comparada amb una rentadora vella QUE NO ANTIGA!! no m'ha semblat gens bé.

Bona fira gironí!!!

magazine.cat ha dit...

El que va dissenyar el cartell es va quedar ha-gust!!!
En quan a la fira m'encantaria visitar-la però em cau una mica llum, gràcies.

Assumpta ha dit...

El trobo horrible i comparteixo totalment el comentari de LISEBE... una cosa és antic i l'altre brut, fet malbé, ronyós... Una mostra total i absoluta de mal gust.

Mireu quina cosa tan maca i també aquí :-)

Barcelona m'enamora ha dit...

Quines ganes ja de fires de Girona!!!

El cartell el trobo molt creatiu i original, però per anunciar les fires de Sant Narcís tampoc crec que transmeti gaire l'esperit de la festa. Una gàbia i una rentadora? Si justament per festes el que s'ha de fer és lliberar-se i voltar molt, i de rentar la roba res, a embrutir-se-la menjant núvols de sucre i empolsant-se les sabates a barraques. ;)

GEMMA ha dit...

Jo no sé si ho hagués encertat mai, però m'agrada la metàfora visual emprada.

Salutacions, Joan.

Joana ha dit...

Jo em pensava que era un tema de crisi. Mai hagués pensat que fos la catedral.
Reconec que no sembla un cartell de fires!!!!
N'hi ha de millors!

kweilan ha dit...

Sort que ho expliques!

Ferran Porta ha dit...

Buf, digueu-me carca però on hi hagi una catedral com cal...! Em sembla que no ho hauria interpretat ni en 1000 anys.

sargantana ha dit...

jajjaj
jo creia que fins i tot l'ocell habia anat a les fires i habien desendollat la rentadora perque feien festa

redeu....
sera per imaginació???

en Girbén ha dit...

Oi tant que és un bon cartell! Ara caldria saber-ne l'autor; que de bon segur no és cap publicista sinó algun artista conceptual (la feina dels publicistes és una altra: la de vendre i no la d'opinar).
Si l'ocell és un corb és un corb nan perquè els normals fan més de mig metre.

Carme J ha dit...

No està gens malament, només cal veure la polèmica que està creant aquí mateix en el teu bloc! És sinònim d'èxit i que no passa desapercebut.

Crec de totes maneres que a l'autor li seria indispensable que comptés amb algú com ara tu has fet, per a traduir la seva genialitat!!!

I haurem de compartir la palla, perquè burros com tu et consideres, em sembla que en som molts!!!

Anònim ha dit...

No deixes de sorprendre'm! Quina imaginació ,-)

_MeiA_ ha dit...

Sort que ens has fet l'explicació, perquè no entenia d'on baixava el cartell!! jajaja. Aquests si que tenen imaginació!!!

marta (volar de nit) ha dit...

En un primer moment he pensat que el cartell feia referència a la crisi. Rentadora vella perquè no hi ha diners, i una gàbia oberta com volent dir: OK estem fotuts però avui us podeu escapar. I no m'ha fet gaire gràcia. Però quan he vist la foto de la catedral, he pensat que tenia molta gràcia el cartell. M'ha semblat un joc divertit de pregunta (objectes quotidians?) i resposta (i tant quotidians!!), amb un somriure al final. M'agrada.

Josep Lluís Rodríguez ha dit...

Ho trobo molt original. M'ha agradat el cartell, sí senyor.

Helena Bonals ha dit...

He comentat el cartell al meu bloc, (m'hauria agradat posar-hi l'autor però no el sé trobar):

http://dallobelldallosublim.blogspot.com/2011/10/cartell-per-les-fires-de-sant-narcis-de.html