dijous, 9 de maig del 2013

Gasull


Segons l’Institut d’Estudis Catalans, al qual vaig aportar unes mostres, per fer un estudi genètic sobre els cognoms que portem en aquest país petit, em deien que aquest cognom segurament tindria antecedents Árabs. Vegis la tribu subsahariana dels Kazula,  la localitat Gaditana d’Alcalà de los Gazules, uazul (molt generós) o gasul (sabó).
A mi no em quadrava gaire l’idea, doncs si bé sóc generós i net, no tinc atributs sexuals grans, no sóc un masclista i no se’m dóna massa bé el regateig......
Per sort, ahir varen arribar els resultats de l’anàlisi que ratificaven les meves sospites. De trenta tres voluntaris, de vuit descendències diferents, només un té els seus orígens  a l’Africa subsahariana. Els altres venim tots de la part dels Balcans, amb uns deu mil anys d’antiguitat descendents directes del Neolític. Tinc gent del mateix llinatge escampats per el Gironés, Baix Empordà,  l’Urgell i La Segarra.
Com a curiositat els germans Wright, inventors de l’avió, portaven el mateix haplogrup que els Gasull, ara entenc perquè faig volar tant la imaginació.
Resumint: sóc un paio generós, net, d’atributs normals i provinent d’unes terres on la independència ha estat possible i és ferma.

13 comentaris:

Sergi ha dit...

Ha arribat el moment d'anar a visitar la família. Amb l'excusa de compartir gens, mira quants llocs pots visitar! Aquesta via s'ha d'explotar per tenir allotjament gratuït a tot arreu. La teva gran imaginació segur que t'ajudarà a aconseguir-ho.

Relatus ha dit...

El coordinador del meu club de lectura tb es diu Gasull. Deu ser net, generós i d'atributs normals, també.

Carme Rosanas ha dit...

Doncs quina sort de tenir-te, Joan, a veure si els gens ens porten sort en la nostra independència, també! :)

Glo.Bos.blog ha dit...

Generós, net, d'atributs normals i amb imaginació...Bons atributs!

sargantana ha dit...

jajaj...quin pedigri nano !!
pero sens dubte el que m'agradaat es com tanques el post
ja saps que toca dons...

Anònim ha dit...

Tens grans atributs com a escriptor amb paraules de doble sentit. Gran Garbí!

Ferran Porta ha dit...

Per casualitat no hi haurà algun Gasull que, segles enrere, capitanegés alguna revolta dels catalans contra els dolents de torn? Ei, que potser ho portes als gens i estàs cridat a ser el nostre "independitzador"! ;)

sa lluna ha dit...

"Resumint: sóc un paio generós, net, d’atributs normals i provinent d’unes terres on la independència ha estat possible i és ferma"...

Ens regales somriures, genialitat, perfums sensualment eròtics, una mesura "normal" (segons tu) d'atributs, reflexions,i el convenciment, la lluita, per poder aconseguir viure en un país lliure. I a més ets guapo, per dins i per fora.
És pot demanar més??

Un fort aplaudiment pel Sr Gasull!!

Aferradetes :)

M. Roser ha dit...

Caram, sembla que has aprofundit molt en els reus orígens...Jo ho vaig intentar i només vaig arribar al poble de l'Alguer, a l'illa de Sardenya...
Però molt em temo, que d'antecedents àrabs, encara que siguin molt llunyans, molts en devem tenir, que vuit cents anys donen per molt i pensa que amb el temps, tot s'atrofia!!!
Petonets.

Joana ha dit...

M'agrada el "resumit", ni que lamento dir que ja ho sabia :) Epss lo dels atributs no!

jomateixa ha dit...

i un bon investigador també... hehe

Pep ha dit...

Veus, jo no tinc cap manera de saber d'on vinc.
Al portar un cognom de sant, m'han dit que vinc del Hospici.
Tampo esperava que portes sang blava
M'he fet molts anàlisis i mai m'ho han comentat, a mes, vist les prespectives dels principets i princesetes ja m'està bé venir d'on vinc.
salud , Garbí. Vinguis d'on vinguis.

Elfreelang ha dit...

No hi ha res com una bona autoestima...i fines dosis d'ironia ...qui perd els orígens perd la identitat i ja veig que tu has trobat les dues coses !!!