dijous, 16 d’octubre del 2008

Mitjans de comunicació

Hem be de gust parlar del mitjans de comunicació i de l’ús que crec que hauríem de fer d’ells , doncs hem arribat a un moment que per tot allà on anem trobem algun tipus de medi que ens informa , sigui el diari , la radio del cotxe o la televisió , donat que el vuitanta per cent de les noticies no solen ser bones o ens poden perjudicar directament , hauríem d’intentar d’esquivar per dir-ho d’alguna manera aquesta allau de noticies que contínuament ens bombardeja i que son tant i tant repetitives . En el meu cas , que faig trajectes llargs amb cotxe , acabo dient jo mateix les noticies de tant sentir-les , això provoca que a la mitja hora de llevar-me , el meu estat d’ànim ja esta per terra .
Crec que no soc l’únic afectat i tampoc crec que , com els estruços hàgim d’amagar el cap sota terra i passar de tot , ja que hem d’estar informats , però no, bombardejats , i al final el que aconsegueixen es posar-te neguitós de manera que quant arribes a la feina ja estem atabalats , sobretot ara que el tema ens toca la butxaca . Fa uns mesos era el tema de la sequera , que de tant sentir-ho al final quasi et senties culpable de dutxar-te . Si fem un repàs de les ultimes grans noticies , tal com crisi , sequera , avions ... veurem que ens modifiquen la manera de viure , ens posen la por al cos i al final canviem d’hàbits , conec gent que ha anul·lat bitllets d’avió per por , perquè no s’ha dit a les noticies que segueix sent el medi mes segur .....? perquè no diuen que la crisi tindrà una solució i que tard o d’hora la majoria de gent continuarà pagant la seva hipoteca religiosament ......?.Jo ja estic pensant en quina serà la propera noticia que ens tindrà aspectants durant el tems que els mitjans considerin oportú . Sembla que tots juguin a qui dramatitza mes la situació per tal de pujar els nivells d’audiència .
Se que tots el temes son greus , però crec que s’han de tractar amb mesura , no en farem res de preocupar-nos mes del que ens pertoca .
He decidit canviar de costums , ara només escolto el telenotícies vespre , on estic informat del que ha passat durant el dia i de com va tot , per acompanyar el cafè del mati .....un diari esportiu , quant condueixo .....musica o un curs d’anglès que estic fent i que per cert, una horeta d’àudio al dia ajuda molt en la comprensió , i a casa costa molt de fer.
No se si aguantaré gaires dies desenganxat , però ara durant tot el dia hem sento millor , estic igualment informat que la majoria de gent, amb la diferencia que no m’he deixat matxacar durant tot el dia i trobo que puc opinar mes be sobre les noticies que arriben .
No tinc res en contra de tot el col·lectiu de periodistes, al contrari , se que fan una gran feina i sota pressió . Solsament crec que tot això es un producte, com sempre, generat per la competència d’audiències i la seva repercussió econòmica .



Preocupeu-se lo just i viviu al màxim,qui us envolta ho agrairà

1 comentari:

Carbassona ha dit...

Estic totalment d'acord amb tot el que dius. La veritat és que acabes estressat de només sentir les noticies de cada dia, per això jo també faig el que dius, llegir un diari, escoltar música o mirar alguna altra cosa que no siguin sempre les noticies, i així el meu estat d'ànim és millor i els de casa m'ho agraeixen...