dimecres, 29 d’abril del 2015

La casa plena de Sueques

Aquesta setmana, coses dels intercanvis, ha tocat conviure amb una Sueca de categoria adolescent. Com que en aquestes edats allò d’ajuntar-se és el més normal del món, se’m va omplir ahir la casa amb onze adolescents, deu noies entre catalanes i sueques ben acompanyades per el meu hereu.
Comparant les joventuts, per països, he arribat fàcilment a la conclusió que són com els d’aquí, enganxats als mòbils, existeixen rancúnies entre ells, són mal endreçats de mena, els agrada la gresca i mengen com una llima sorda.
La única diferència després d’observar-les molt bé, va ser que les del país del nord, a les onze de la nit,  es tiraven de cap a la piscina perquè segons el seu criteri feia calor. 
Per tota la resta, una experiència que val molt la pena per el desenvolupament lingüístic i cultural dels nostres joves.

16 comentaris:

Sergi ha dit...

Seran nòrdics o seran d'aquí, però tenen en comú que són adolescents, i això és universal!

Joana ha dit...

Del tot d'acord!
Jo he tingut 2 alemanys i un francés, ni que en ser més petits que el meu, no ha seguit l'amistat.
I em sap greu... :(

Anna ha dit...

Hahaha... Sí, això de la piscina tant adolescents com adults! El bon temps s'ha d'aprofitar quan vius en un lloc on mai saps quan tornaràs a sentir escalforeta :-)
De quina ciutat/poble son?

Anònim ha dit...

Em pensava que ens anaves a explicar una pel·lícula espanyola dels anys 70!

Garbí24 ha dit...

Totes són de Karlstad i voltants

Núria Martínez (Bruixeta) ha dit...

Algú em pot dir quant s'acaba la refotuda adolescència? Crec que la meva ja deuria haver-la superat, però recoi... hi ha vegades... que..

M. Roser ha dit...

També penso que siguin d'on siguin , són adolescents i com a tal es comporten, només hi ha petits detalls que els diferencien...
Trobo que aquests intercanvis són una bona experiència, sempre que estiguin ben organitzats; segur que deveu estar ben divertits.
Bon vespre, Joan.

Relatus ha dit...

Bona experiència, sobretot pel teu hereu

Glo.Bos.blog ha dit...

Una setmana distreta amb 10 adolescents més l'hereu!
Els intercanvis són molt enriquidors, encara que és difícil que després continuï una relació d'amistat.

xavier pujol ha dit...

Una anècdota vital ben interessant.
M'ha agradat l'expressió de la llima sorda

Elfreelang ha dit...

de tot se'n aprèn .....els intercanvis com aquests són molt enriquidors sobretot pels adolescents

Pakiba ha dit...

Estaveu molt ben acompanyats i el xicot debia disfrutar molt.

August G. i Orri ha dit...

L'adolescència també s'ha globalitzat pel que veig… A mi, això de les sueques m'ha sonat a pel·li dels 70 (dec ser d'una generació semblant a la de l'Enric).

No tinc fills però tinc alumnes pre-adolescents i veig que tots -o gairebe- van pel mateix camí. Com costa ser original! (als grans també ens passa, que consti, però sembla que en l'edat de la rebel·lia això hauria de ser més fàcil, no?)

Una abraçada, Joan!

cantireta ha dit...

Vinc. A fer-me la sueca. Ah, però jo no menjo llimes i sóc educada. Puc?

Petons. O com se digo allà dalt.

Carme Rosanas ha dit...

Un cap de setmana ben distret...

És interessant això dels intercanvis, per a ells però també pels pares...

sa lluna ha dit...

Ja veig que vas estar ben distret, amb reflexions incloses ;)

Aiii aquests joves, qui pogués tornar enrere!! Bé, tu encara ho ets.

Bessets!!