dimarts, 11 d’octubre de 2016

Escassa efectivitat

Estem més que acostumats que ens posin publicitat  arreu, de fet n’estem envoltats i és difícil no està en contacte amb  ella constant-ment a menys que facis vida d’ermità.
Val molts diners fer-se un lloc al mercat, ho sé, però dubto molt de l’efectivitat real que pot tenir omplir bústies de paperassa fins i tot en els pisos buits, són tones i tones de paper que es malmeten, doncs no arriben a ningú i a qui arriba no li fot cas en un alt tant per cent.
En el cas de la tv quan es posen anuncis tothom desenfunda el mòbil com si es trobés en ple western,  per treure els ulls de la pantalla gran i passar a la petita. Només quan t’adones que han tornat a començar, aixeques la vista i deixes el que estàs fent per la propera tanda d’anuncis.
I la virtual, que en fem de la virtual? Doncs passar més temps cercant la creueta de tancar, que llegint el que realment ens volen fer saber.
Si ho fan és perquè deu funcionar, potser només que arribi a un petit percentatge ja n’hi ha prou per omplir el calaix, o potser sense saber-ho captem moltes coses d’ells inclús sense fer-los-hi  cas. 
Estic d’acord que moltes coses no les coneixeríem si no ens ho anunciessin, però ser massa pesat tampoc ajuda a vendre, almenys a mi.

11 comentaris:

M. Roser ha dit...

Jo també penso si realment els surt a compte tanta publicitat, jo quan fan anuncis, aprofito per fer alguna cosa i suposo que molta gent fa el mateix...No fan pas que compri més, al contrari que n'hi ha que són de jutjat de guàrdia i només per això no compraria el producte, en canvi alguns( poquets) fa goig de mirar-los, com si fossin una mini pel·lícula, però tampoc influeixen en la meva compra!
Bon vespre, Joan.

XeXu ha dit...

Penso força com tu, si no li foto cas a cap publicitat que em salta, quina utilitat deu tenir? Malgasten esforços per no res. Però com dius, suposo que a alguna gent sí que arriba, i ni que sigui el nostre clic per equivocació els pot fer pujar popularitat. No ho sé, a mi em sembla molt absurd, però ens deu arribar al subconscient d'alguna manera. Si no, no m'ho explico.

Joana ha dit...

Del tot d'acord amb tu.
Sovint, en cercar la creueta i clicar s'obre l'anunci doncs fan trampa!
De vegades marxo al llit a mig mirar qualsevol cosa doncs fan més de 15 minuts...

rits ha dit...

Doncs penso que cada cop la publicitat és més agressiva perquè cada cop li donem menys importància, li prestem poca atenció. Si ara hi penso, no tinc al cap ni un anunci. La televisió, els anuncis, canviem de canal, en tenim tants per triar, als diaris, ja no els llegim, els mirem per internet, i per tant, internet cada cop és el lloc on més posar publicitat.

Però tot i així és cert que sovint molesta, doncs sembla que t'envaeixi la privacitat.

xavier pujol ha dit...

Quan era petit, només hi havia un canal de tv, i no existia el comandament. Amb els germans jugàvem a endevinar anuncis.
Que pocs en veiem d'encà que s'ha inventat el zapping!

Carme Rosanas ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Carme Rosanas ha dit...

Jo sempre penso que si tothom fos com jo, la publicitat no seria gens efectiva, perque no en faig mai ni cas i desconfio molt d'ella.

Però també he de dir que molt poques vegades, potser una o dues en tota la vida, no en recordo cap més, he trobat alguna cosa que no sabia que existia i que m'interessava, gràcies a la publicitat. I pensoque si cada persona de tants milions que som, fa cas d'algun anunci, doncs per poc que sigui ja deu ser suficient per seguir amb ella.

L'últim i recent cop que em va passar era un anunci estàtic, només una imatge, a la barra lateral d'un web, on estava llegint la lletra d'una cançó, era un d'aquests anuncis, que habitualment ni els mirem ni els veiem, però que si estem buscant una cosa que hi té relació potser ens hi fixem, com em va passar a mi.

Gemma Sara ha dit...

Els diaris ho tenen cru perquè han de rendibilitzar la publicitat en paper, i cada cop es ven menys, i en web, i van bojos captant clicks. Jo no sé si m'hi fixo gaire, de vegades me n'adono que porto una estona veient anuncis com atontada, m'han dit que quan era petita hi tenia afició (!). Sí, suposo que surt rendible encara que arribi a una petita part del tot.

Glo.Bos.blog ha dit...

Doncs a mi m'agraden els talls publicitaris, van molt bé per anar el lavabo, rentar quatre plats del sopar o treure una rentadora. No en faig cas, perquè no me'ls miro i també perquè no puc permetrem capricis superflus, ni crec en cremes meravelloses que em faran el cutis de seda, ni perfums que tornaran bojos als homes que m'envoltin.
Però deu ser rentable, perquè són molts diners els que es gasten en publicitat i d'altre manera no ho farien.

Elfreelang ha dit...

deuen funcionar sinó no es gastarien els diners en fer anuncis ....per la meva part no els faig gaire cas ...com diu la Glòria van de conya per aprofitar a fer altres coses

jomateixa ha dit...

La competitivitat i la desesperació que provoquen els temps de crisi fan que la publicitat augmenti, i ja n'estem tots una mica farts.