dilluns, 13 de març de 2017

Les coses mal fetes

Els últims dies es parla molt del fet de prohibir la circulació, a  vehicles de més de vint anys, en diferents zones marcades del mapa.
Si bé crec que el parc mòbil que tenim és més que vell, també crec que la manera no és la millor per acabar amb el problema.
Sé que això incrementarà la venda de vehicles, que potser és el rere fons de tot plegat. Mes cotxes venuts, més imposts recaptats  i complim una mica més amb la contaminació. Però amb això no solucionem gran cosa. Doncs si comptem el que contamina fabricar vehicles nous, no anem gaire lluny.
Crec que el que realment caldria fer, és motivar al consumidor a comprar cotxe elèctric, bonificacions a qui canviï un vehicle de més de x anys per un elèctric, que no contamina un cop és fabricat,  sense parlar del tema bateries, que s’ha de fer bé.
Perquè no es fa? Doncs perquè segurament no convé a qui mou el diner. No es poden permetre perdre el benefici que suposen  els derivats del petroli, i perquè no poden gravar més els imposts sobre l’electricitat, doncs ja són desmesurats.
Les coses mal fetes, com sempre, per els interessos creats entre qui mou el capital, fent anar a la gent cap on convé al negoci, no en el bé de tots i el planeta el que menys. 
Hi han poders que haurien de caure, per deixar créixer als que realment poden ser millors. 

8 comentaris:

xavier pujol ha dit...

Tinc un cotxe de 19 anys. Maleït. Però només l'utilitzo el cap de setmana (no tots) i les vacances. Tots els desplaçaments per Barcelona els faig en Bicing.
Hi ha qui té cotxe més modern però el fa servir cada dia, fins i tot per anar a buscar el pa.
I els avions? I els creuers amb aquelles xemeneies mastodòntiques?
Qui agafa el transport públic m'explica que el temps d'espera, sobretot en festiu és molt llarg. I no parlem de Rodalies o del sud de Tarragona.
No tinc res a dir. Si el cotxe contamina massa, ja el llençaré (perquè ningú no el voldrà ni regalat), però sembla que amb aquesta llei han començat la casa per la teulada.

XeXu ha dit...

Ho has dit més que clar. En comptes de fomentar i potenciar el transport públic, en comptes de limitar el transport amb vehicle privat per algunes zones, en comptes de bonificar la gent que fa servir energies més netes, què farem? Obligarem a la gent a renovar-se el cotxe!! Visca, un aplaudiment! A qui afavoreix aquesta mesura? Tu ho has dit. I així seguir enganyant a la gent, dient que volem una Barcelona més neta i que mirem pel medi ambient. El que es pensen és que la ciutadania és ximple, i la veritat, no els falta raó, que acabem tragant amb tot.

Lídia Garzón ha dit...

Com sempre al darrere hi deu haver l'interès d'algun parent; jo em pregunto, cal? I nosaltres al camp de Tarragona que ens aboquen merda cada cop que el cel s'ennuvola, que tenim unes patologies cancerígenes, inexistents en cap altre lloc, que hi ha més malalts que en cap altra zona... Que ens maten a poc a poc. Això no és problema, perquè els interessos sempre prevalen per damunt dels ciutadans.
Polítics corruptes, lleis de merda!
Ho havia de dir!

M. Roser ha dit...

A mi em deixaran circular tranquil·lament amb el meu cotxe per Barcelona, perquè tràfic m'ha enviat l'etiqueta de cotxe no contaminant, que ja l'he enganxada al vidre...Bé jo diria que també contamina, però una mica menys que d'altres, o sigui que m'estalviaré comprar-ne un de nou!!!
Bon vespre, Joan.

Alfonso Robles Motos ha dit...

Hem arribat al punt que qualsevol acció d'aquesta classe ens porta a pensar a qui beneficiarà. En aquest estat hi ha molta tendència a prohibir o obligar, quan calia treballar per incentivar, per encoratjar, per afavorir. Per contra tenim un transport públic car i deficient, poc desenvolupament de les energies netes, no fa gaire vaig llegir que a Alemanya s'obtenia mes energia solar que aquí.
En castellà hi ha una dita que diu, que els diners havia de ser com els alls, que no serveixen d'un any per l'altre.

Joana ha dit...

Pensa en totes les comissions que més d'un.. i de dos, deixaria de cobrar!
No interessa ni crec que mai ho faci.
Almenys mentre quedi petroli.

jomateixa ha dit...

És la història de sempre. Costa molt de fer les coses com cal quan hi ha tants interessos pel mig.

Alba ha dit...

Ja em veig sense poder conduir.... No tinc cap cotxe més nou del 1997! Sóc un bitxo raro?

Ja ho heu dit bén bé... massa interessos en joc!